Hvad er Homøopati

Klassisk homøopati er en behandlingsform hvor hele det syge menneske behandles - ikke kun symptomerne.

Medicin eller midlerne, man bruger i homøopati er minimale doser dvs. stoffer udvundet fra mineral-, plante- og dyreriget, som opnår deres særlige virkning efter potensering - som er gentagne fortyndninger og rytmiske opblandinger.

Homøopatisk medicin har generelt ikke bivirkninger som almindelig kemisk medicin har, fordi den er så stærkt fortyndet.

Homøopati er en gammel behandlingsform grundlagt af den tyske læge og kemiker Samuel Hahnemann ( 1755-1843).

Jeg anbefaler og forhandler homøopatiske midler fra Allergica som jeg har haft gode erfaringer med bla. til Allergier, blærebetændelser, forstoppelse .

Men anbefaler også andre midler som jeg har erfaring med . Det er også indviduel hvordan den enklte reagere.

Indtagelse af medicinen

Du får bedst resultat, når du indtager medicinen det foreskrevne antal gang om dagen/ugen. Optages bedre af kroppen, hvis man ikke har andet i munden 10-30 min. før og efter man drikker den. Det er vigtigt at du får den taget reglmæssigt.

Har man glemt at tage sin medicin, skal man blot tage den straks man husker på det .

Dråber:

Indtages ved at dryppe dem direkte i munden og holde dem der et øjeblik, hvorefter de synkes, eller ved at dryppe dråbernen ned i glas med lidt vand.

Hjælp til små børn.

Man opløser medicinen i lidt vand, suger den op i en 2 ml. sprøjte (uden nål) og sprøjter den ind i barnets mundvig.

Førstegangsforværring:

Når man tager homøopatisk medicin, kan der oftes optræde en "førstegangsforværring" .Dette betyder, at medicienen har aktiveret kroppen, således at den forsøger at skille sig af med sygdommen. Dét er et godt tegn på, at medicinen virker.

Er forværringen for voldsom, så stop evt. med at tage medicinen til reaktionen et aftagende, hvorefter du begynder igen med halv dosis. trap op til den anførte mængde igen i løbet af 3-4 dage.

Unggå, at medicinen kommer i kontakt med metal (dog har plomber i tænderne ingen betydning), og undgå at opbevare medicinen nær ved din mobiltelefon.

Søg altid læge - ved alvorlige symptomer.

Søg læge, hvis symptomerne ikke forsvinder ved brug af homøopati.

Ophør med lægeordineret medicien skal være i samarbejde med lægen.